Cari Blog Ini

Rabu, 16 November 2016

Calling, Reservation And Telling The Way

CALLING AND RESERVATI


Pia       :           Hello
Ratna   :           Hello BBC Hotel here ,  who’s speaking ?
Pia       :           I am Pia speaking
Ratna   :           Thank you for calling BBC Hotel, May I help you ?
Pia       :           Yes, I would like to book a room
Ratna   :           What kind of room would you like ?
Pia       :           I would like a double room
Ratna   :           Please hold on I will check
Pia       :           Okay !
Ratna   :           We had a room with Superior type, Deluxe and other
Pia       :           I want a double room with Standard type
Ratna   :           Sorry but for a double room with Standard type already full
Pia       :           Uhm…well and how price for a double room with Superior type per night ?
Ratna   :           For a Superior room rate per night is 460 thousand rupiah
Pia       :           Are meals included in that price ?
Ratna   :           Yes, your breakfast and dinner are included and are served in our dining room
Pia       :           That’s great. I will take a double room with Superior type
Ratna   :           How long you will stay and how many people will come ?
Pia       :           I will stay for two nights and only two people who would come, me and my sister
Ratna   :           Okay, can you give me your name and phone number
Pia       :           Yes, my name is Nur Avia and my phone number is  082318694741
Ratna   :           Can you spell that ?
Pia       :           Of course,  N-U-R and A-V-I-A  and then my phone number
0-8-2-3-1-8-6-9-4-7-4-1
Ratna   :           Alright, and when you will come ?
Pia       :           I will come tomorrow 17 April , at 02.00 p.m
Ratna   :           Okay, you’ve made a booking a double room with a Superior type 
and you will stay for two nights.
            If you have any other questions, please do not   hesitate to call us
Pia       :           Good, thank you so much
Ratna   :           My pleasure. We will meet you tomorrow Mrs.Pia. Have a nice day




CHECK IN

Ratna   :           Good afternoon, and welcome to BBC Hotel. Can I help you ?
Pia       :           Yes, I have a reservation  for today, on behalf of  Nur Avia
Ratna   :           Okay, on behalf  Nur Avia, your room number 10 and this you room key
Pia       :           Okay, can you take me to my room
Ratna   :           Yes, of course
Pia       :           Thank You




TELLING THE WAY

Pia       :           Good Morning
Ratna   :           Good Morning, Can I help you ?
Pia       :           Yes, how many total I have to pay
Ratna   :           Wait, I will checking
Pia       :           Yes
Ratna   :           You stay for two nights with a Superior type double room.
You must pay a total of  960 thousand rupiah
Pia       :           Okay
Ratna   :           Thank you for coming to the BBC Hotel, we hope you are satisfied
with our  service
Pia       :           Yes, of course . I am satisfied with the service of this hotel. And I want to ask
Ratna   :           Yes, please !
Pia       :           I want to buy a bag,  but I don’t know where  the market is.  Could you tell me where the street to the Market ?
Ratna   :           Of course.
From here you continue straight road, fitting the police station you turn left Jl.Belibis road continues pas the small bridge and turn right, there the market
Pia       :           Okay, thank you so much
Ratna   :           You’re welcome
                       




TERJEMAHAN


Pia       :           Halo
Ratna   :           Halo, BBC Hotel disini, siapa yang berbicara ?
Pia       :           Nona Pia
Ratna   :           Terima kasih telah menelpon BBC Hotel , Bisakah saya membantumu?
Pia       :           Ya, saya ingin memesan kamar
Ratna   :           Kamar tipe apa yang anda inginkan ?
Pia       :           Saya ingin kamar ganda
Ratna   :           Silahkan tuggu, saya akan memeriksanya
Pia       :           Oke
Ratna   :           Kami memiliki sebuah kamar dengan tipe superior,deluxe dan lainnya
Pia       :           Saya ingin kamar ganda dengan tipe standar
Ratna   :           Maaf, tapi untuk kamar ganda dengan tipe standar sudah penuh
Pia       :           Uhm…baiklah dan berapa harga untuk tipe superior per malam
Ratna   :           Untuk tarif kamar superior permalam adalah 460 ribu rupiah
Pia       :           Apakah makanan sudah termasuk dalam harga itu ?
Ratna   :           Ya, sarapan dan makan malam anda sudah termasukdan disajikan di ruang makan  kami
Pia       :           Itu bagus, aku akan mengambil kamar ganda dengan tipe superior tersebut
Ratna   :           Berapa lama anda akan tinggal dan berapa banyak orang yang akan datang ?
Pia       ;           Saya akan tinggal selama dua malam dan hanya dua orang yang akan datang, saya dan kakak saya
Ratna   :           Oke, bisakah anda memberi nama lengkap anda dan nomor telpon anda ?
Pia       :           Ya, nama saya Nur Avia dan nomor  telpon saya  adalah 082318694741
Ratna   :           Dapatkah anda mengejanya ?
Pia       :           Tentu saja, N-U-R  dan A-V-I-A dan kemudian nomor telpon saya 0-8-2-3-1-8-6-9-4-7-4-1
Ratna   :           Baiklah,kapan anda akan datang ?
Pia       :           Saya akan datang besok, 17 April, pada jam 02.00 siang
Ratna   :           Oke , anda sudah membuat pemesanan kamar ganda dengan tipe superior dan akan tinggal selama dua malam .
            Jika anda memiliki pertanyaan lain,jangan ragu untuk menghubungi kami
Pia       :           Bagus, terima kasih banyak
Ratna   :           Dengan senang hati, kami akan bertemu dengan anda besok Nona Pia. Semoga harimu menyenangkan


CHECK IN

Ratna   :           Selamat Siang, dan selamat datang di hotel BBC, Dapatkah saya membantumu ?
Pia       :           Ya, Saya mempunyai reservasi hari ini. Atas nama Nur Avia
Ratna   :           Oke, atas nama Nur Avia, nomor kamar kamu 10 dan ini kunci kmarmu
Pia       :           Oke, bisakah anda mengantarku ke kamarku
Ratna   :           Ya, tentu saja
Pia       :           Terima Kasih




TELLING THE WAY

Pia       :           Selamat pagi
Ratna   :           Selamat pagi, dapatkah saya membantumu?
Pia       :           Ya, Berapa total yang harus saya bayar
Ratna   :           Kamu tinggal selama dua malam dengan tipe superior kamar ganda. Kamu harus membayar dengan total 920 ribu rupiah
Pia       :           Oke
Ratna   :           Terima kasih sudah datang di hotel BBC . kami harap anda puas dengan pelayanan kami
Pia       :           Ya, tentu saja, saya puas dengan pelayanan dari hotel ini. Dan saya ingin bertanya
Ratna   :           Ya, silahkan
Pia       :           Saya ingin membeli sebuah tas, tapi saya tidak tahu dimana pasarnya. Bisakah anda  memberitahu saya jalan ke pasar ?
Ratna   :           Tentu saja
                        Dari sini anda jalan lurus terus pas kantor polisi anda belok kiri Jl.BELIBIS jalan terus melewati jembatan kecil lalu belok kanan disanalah pasarnya
Pia       :           Oke, terima kasih banyak
Ratna   :           Sama-sama








Tidak ada komentar:

Posting Komentar

LOVE by Lyn ft Hanhae (Ost Are You Human Too)

Romanization: neoga eopsneun haruharu geunyang geurae mwol haedo bwado jeonhyeo jeulgeopjiga anha eodiya gati meolli tteonallae m...